Adios examens! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu Adios examens! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

Adios examens!

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

10 Juni 2010 | Griekenland, Athene

Hallo!

Nu is het toch weer een tijdje geleden, maarja ik had de voorbije weken andere dingen aan mijn hoofd...

Maandag, 31 mei, had ik mijn eerste examen en mijn volgende was de woensdag daarop! Dus ik had nog anderhalve dag om mij voor te bereiden. Het was een open boek examen, dus écht studeren is dan niet nodig, maar het nadeel is dan wel dat je niet goed weet waaraan je je kan verwachten... Het gevoel erover is niet bepaald slecht, maar het blijft altijd afwachten.

Donderdag vond ik dat ik wel wat ontspanning had verdiend, maar het was staking, dus echt veel viel er niet te beleven. Helaas, toch maar wat studeren dan, zodat ik in het weekend wat minder zou moeten studeren. Ik had immers een hele week voor mijn laatste examen!
Donderdagavond was het een afscheidsdrinkske van Marta. Uiteraard doen we zo'n dingen op het dak :) Het duurde wel eventjes voordat ik het dak gevonden had, maar het is me dan toch geluk. Er waren niet al te veel mensen en alleen maar mensen die ik goed ken, dus het was erg gezellig. Maar shame on me (!)... een afscheidsfeestje en ik vergeet toch wel afscheid te nemen zeker,...

Vrijdag had ik met mijn buddy afgesproken om iets te gaan drinken. Het was een warme dag en volgens hem was de hitte ondraaglijk. Tja, je woont al heel je leven in Griekenland of niet... Gelukkig toch nog een goei plaatsje in de schaduw gevonden en goed gebabbeld. Daarna terug achter de boeken natuurlijk.

Zaterdagavond was er weer een afscheidsfeestje van twee mensen, dit keer heb ik wel afscheid genomen :) Achteraf heeft één van hen haar ticket nog verlengd, dus ze zal een week langer blijven. Misschien geeft ze nog wel eens een afscheidsfeestjes dan ;).

Ondertussen kwam mijn laatste examen nog al dicht, dus tussendoor moest er ook nog gestudeerd worden!
Dinsdag zou ik, ter ontspanning, mijn tripjes na de examens voorbereiden: treintickets boeken voor donderdag 10 juni en ferrytickets voor de 15e juni! Maar het was toch niet zo ontspannend! Nadat ik in het treinstation het juiste loket had gevonden, werd ik geholpen door een madammeke die niet zo goed Engels sprak. Gelukkig had ik mijn bestemming en de uren op een papiertje geschreven, dus tot zover ging de communicatie goed. Daarna moest ik de datum er nog bijschrijven. Ik deed mijn best om zo duidelijk mogelijk "Thursday 10th June" te schrijven. Maar voordat ik dat kon schrijven, begon ze al te roepen "another date! another date!". Ik was nogal verbaasd want ik wist heel zeker dat ik die dag naar Meteora wilde gaan. Mijn verbazing was blijkbaar nogal duidelijk, want daarna zei ze "no trains, no trains... strike!" Dat laatste was niet zo verrassend: het is hier zowat elke donderdag staking, pfft... Gelukkig had ik bij het boeken van mijn ferrytickets meer succes en kwam er naar mijn gevoel nog redelijk goedkoop vanaf. Mijn tripje naar Meteora is momenteel definitief gecancelled (mijn reisgenote vertrekt zeer binnenkort en heeft geen tijd meer). Gelukkig heb ik nog een reisje naar Kreta en Santorini om naar uit te kijken :)

Woensdag moest ik dan nog een laatste dag peren, want 's avonds had ik mijn laatste examen. Tijdens het leren had ik al gemerkt dat het niet mijn gemakkelijkste examen zou worden, maar naar mijn gevoel ging het toch goed genoeg om de helft te halen,... Op hoop van zege dan maar!

Vandaag, donderdag 10 juni, zit ik in mijn flat, terwijl ik in Meteora had kunnen zijn... 'Gelukkig' kan ik mij hier ook wel bezig houden, net een hoopje strijk weggewerkt dat hier al een hele week lag. Opruimen en poetsen zijn ook geen slecht idee, dus ik geraak de dag wel door :) Vanavond is het de definitieve 'goodbye- party' van Marta, dat is dan toch één voordeel van de staking: nu kan ik toch nog afscheid nemen van Marta en moet ik mij niet meer schuldig voelen dat ik het vorige keer vergeten was :).

Groetjes,
Leen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

>>> meer foto's op: www.picasaweb.google.com/Leen.Jochems

Actief sinds 31 Jan. 2010
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 69095

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Oktober 2013

AIESEC internship in Roemenië

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Erasmus in Griekenland

Landen bezocht: