All good things come to an end... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu All good things come to an end... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

All good things come to an end...

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

29 Juni 2010 | Griekenland, Athene

hey!

Ik heb het goed volgehouden om verslagen te schrijven, dus we blijven doorgaan tot 'het bittere eind' :)

In het vorig verslag heb ik heel mijn relaas gedaan over mijn trip naar Kreta en Santorini. Die donderdag 24 juni heb ik niet veel meer gedaan. 's Avonds hebben we nog iets gedronken bij Bibi en Mishka. Het was een soort afscheidsfeestje omdat dit de laatste avond was dat we allemaal samen konden zijn. Enorm raar, om te weten dat het nu heel lang gaat duren eer je die mensen nog eens zien. Ik ben daar niet zo goed in in afscheid nemen...

Vrijdag weer zo goed als niks gedaan, een beetje opruimen, in de hoop dat ik dan makkelijker kan inpakken. 's Avonds was er een 'roofparty'. Daar kwam ik erachter dat ik na 5 maanden nog steeds niet iedereen ken... Het was een flat van mensen van een andere universiteit en ik kende maar 4 mensen daar, maar dat was genoeg om mee te babbelen.

Zaterdag was een normale saaie dag, geen idee hoe ik die ben doorgekomen... 's Avonds was het afscheidsfeestje van Aga en Monika.

Zondag ben ik naar het strand geweest met Aga en Monika. We hadden afgesproken op Syntagma. In de bus op weg naar Syntagma, voelde ik ineens een hand op mijn schouder... stonden Monika en Aga achter mij :) Toeval! Op het strand kwamen we ook Tiphanie tegen... toeval nr. 2! Het was bewolkt maar met momenten toch bloedheet! Dus nog een extra kleurtje opgedaan :) Aga en Monika vertrokken eerder dan mij, dus tijd voor het (voorlopig) definitieve afscheid. Raar...
In de avond had ik afgesproken met Orestis, mijn buddy. We hebben rond de Akropolis gewandeld, wie weet voor de laatste keer... Daarna nog iets gaan drinken, iets Grieks natuurlijk Metaxa :) En goed gebabbeld natuurlijk. Maar over één ding zijn we het nooit eens: het weer :)

Maandag heb ik mijn laatste tripje gemaakt: Hydra. Een klein eiland waar geen auto's zijn. Ik had met Tiphanie afgesproken. Zij had haar ticket vorige week al gekocht, ik zou het mijne in de haven kopen en we zouden elkaar ontmoeten aan de ferry. Natuurlijk kocht ik een ticket voor een andere ferry, die 20 min. later vertrok... ja, ik weet het: hoe typisch! Wonder boven wonder was ik nog 5 min. eerder in Hydra, dus geen probleem :) Daar aangekomen wandelden we naar het eerste strand, naast Hydra-town. De zon scheen, dus goed genoeg om te zwemmen. En er dreef een grote trampoline, dus konden we weer even kind zijn :). Na een uur of twee keerden we terug naar Hydra-town, waar we de stad wat verkenden en aten. In de namiddag gingen we naar een strand aan de andere kant van Hydra-town. Dit keer was er geen trampoline alleen maar veel stenen. Op de terugweg zwommen we nog in een kreekje en toen was het bijna tijd om terug te keren. Ondertussen was er meer bewolking, dus bleven we niet tot het laatste moment bij de kreek, maar sloten de trip af met een pannenkoek.
's Avonds was er nog een soort afscheidsfeestje van Bibi en Mishka. Dit was in onze geliefde partyflat, Mavro. Maar ook hier waren er veel mensen die wij niet kenden en dit keer was dat niet zo leuk. Dus hebben we alleen maar afscheid genomen van Mavro en het afscheid met Bibi en Mishka uitgesteld...

Vandaag ben ik begonnen met inpakken :( Heel langzaam natuurlijk. Eerst moest ik mijn was nog strijken, rustig naar de kantine geweest waar ik normaal Bibi zou ontmoeten, maar zij had me gestuurd dat ze haast had en niet kon komen. Je kan al wel raden dat ik dit te laat gezien had, maarja ik had op z'n minste toch gegeten... Daarna nog verder strijken en beginnen inpakken. Vanavond ging ik een laatste keer naar Lycavittus met Mishka en Bibi om naar de zonsondergang te kijken... We waren wel wat laat voor de zonsondergang, maar dat was ook niet echt het hoofddoel :) Een laatste keer mijmeren over hoe snel de tijd wel niet is gegaan en dan één van de laatste keren afscheid nemen.

Morgennamiddag ga ik nog iets drinken met Christina, verder inpakken en dan zit het erop...
Maar nu eerst een douche en slapen want dat geklim op Lycavittus was toch wel vermoeiend ;)

Tot snel!
Leen

  • 30 Juni 2010 - 11:49

    T. Jacqueline:

    Bedankt Leen voor al je leuke verslagen waardoor we je belevenissen konden volgen. Ik heb zeker ook een beetje van Griekenland leren kennen. Prettige veilige terugreis en tot zeer binnenkort !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

>>> meer foto's op: www.picasaweb.google.com/Leen.Jochems

Actief sinds 31 Jan. 2010
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 69095

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Oktober 2013

AIESEC internship in Roemenië

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Erasmus in Griekenland

Landen bezocht: