Het eerste examen - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu Het eerste examen - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

Het eerste examen

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

31 Mei 2010 | Griekenland, Athene

Heeey!

Hier nog eens een trouwe update van mijn momenteel niet zo spannende belevenissen. Zoals jullie aan de titel kunnen zien: heb ik er sinds een klein half uurtje mijn eerste examen op zitten,... En wat ik de voorbije dagen gedaan heb kunnen jullie ook al wel raden...

Vorige woensdag had ik 's avonds mijn laatste les in Athene. Dat was ook meteen de beste les die ik van dat vak heb gehad. De prof kwam meestal wat onzeker over, maar ik heb hem nog nooit zo zeker gezien als vorige week woensdag. We hebben ook nog nooit zoveel oefeningen in één les kunnen maken: wel 6 terwijl we er normaal maar twee doen! Waarschijnlijk is hij er na vier maanden achter gekomen dat we nogal traag gingen want hij wou zelfs nog een extra les doen. Daar er behoorlijk wat protest was, is hij toch maar van zijn plan afgeweken...

Donderdag stuurde mijn Griekse buddy, Orestis, een berichtje of ik zin had om mee naar een jazzfestival te gaan. Ik ben niet zo into jazz, maar festival vond ik wel goed klinken, dus waarom niet. Na een dagje studeren vond ik dat ik dat wel verdiend had. De eerste band was best wel goed, lekker chill-muziek. De tweede was iets minder, maarja. Bovendien was het lekker warm, dus fijn om nog even buiten te zitten. En natuurlijk was het leuk om nog eens bij te babbelen met mijn buddy, het was alweer een tijdje geleden dat we elkaar gezien hadden,... Er waren ook nog twee vrienden van hem, dus er werd ook wel wat Grieks gesproken, maar ze deden wel de moeite om het meeste te vertalen. Eén van hen was al enkele keren in België geweest en had het bijna heel de avond over Jacques Brel, een onbekende groep en een onbekend dorp en over Franse drinkliedjes... Conclusie: mijn kennis van de Belgische 'cultuur'... not good :) Orestis herinnerde mij er ook aan dat het binnenkort Eurosong is... goed om te weten zodat ik ook even kon opzoeken wie er voor België meedeed...

Vrijdag en zaterdag waren "back to normal": het harde leven van een student ;) En zaterdagavond was het natuurlijk: Eurosong, hé ;) Ik wou stemmen voor België (ik heb een Griekse nummer dus ik kon dat), helaas kon ik nergens het nummer vinden om te stemmen :( Maar toch heb ik bijna het hele songfestival gezien en overleeft ;): er waren precies minder onnozele dingen bij dan de vorige jaren. En met de zesde plaats van Tom Dice, was ik toch ook weer even fier om Belg te zijn :)

Zondag nog één dag voor het examen, dus nog even de "finishing touch" :)

En vandaag, was het dan eindelijk zo ver: om 12u, voor één keer was zowel ik als de prof. als de rest van klas op tijd, helemaal klaar voor het examen. Helaas is er goed en slecht nieuws. De prof. was helemaal niet tevreden over de taak die wij moesten maken :( Maar goede nieuws is: die taak telt maar voor drie punten mee en ik had het gevoel dat mijn examen wel goed ging, dus er is nog hoop,...
Nog meer leuk nieuws na het examen: de eerste plannen voor na de examens zijn gesmeed, een extra motivatie en iets om naar uit te kijken! Maar eerst op naar het volgende examen!

Groetjes,
Leen

  • 01 Juni 2010 - 14:02

    Joor:

    Hey Leen,
    Hier is iedereen ook vollenbak bezig met leren en studeren en alles wat met school te maken heeft, maar idd gelukkig zijn er die na-exaamse plannen die gesmeed worden ;)
    Heeeeel veel succes met je examens !
    xx Joor

  • 07 Juni 2010 - 09:52

    Greet :

    Hey Leen,

    Via deze weg veel succes met je examens!
    Ons Ann is vandaag samen met Daniël voor een weekje naar Griekenland. Namelijk naar Santorini!
    Ben je mss al geweest?
    De moeite?

    Groetjes,
    Greet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

>>> meer foto's op: www.picasaweb.google.com/Leen.Jochems

Actief sinds 31 Jan. 2010
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 69095

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Oktober 2013

AIESEC internship in Roemenië

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Erasmus in Griekenland

Landen bezocht: