Vervroegde Paaslunch - Reisverslag uit Tîrgu Mureş, Roemenië van Leen Jochems - WaarBenJij.nu Vervroegde Paaslunch - Reisverslag uit Tîrgu Mureş, Roemenië van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

Vervroegde Paaslunch

Door: Leen Jochems

Blijf op de hoogte en volg Leen

01 April 2013 | Roemenië, Tîrgu Mureş

Hoi hoi allemaal!

Het is weer even geleden, dus tijd om nog eens te updaten. Twee weekends geleden had ik mijn collega Gyopi en haar man uitgenodigd voor een vroege Paaslunch, vogelnestjes in tomatensaus. Zaterdag 23 maart 2013 was het voor mij dus een drukke dag want naast mijn kookkunsten moest ik ook mijn poetskunsten bovenhalen. Twee talenten die bij mij (nog) niet zo goed ontwikkeld zijn :) Gelukkig heeft een dag 24-uur en kon ik op zondag een geslaagde lunch presenteren. En belangrijker nog, het was een heel gezellige namiddag.

De werkweek begon als een normale werkweek. Op woensdag was er weer een AIESEC-meeting, waar ik met de gebruikelijke tegengoesting naar toe ging. Achteraf gezien niet nodig want het was best gezellig en vooral leuk om nog eens bij te praten met de AIESEC'ers. Ik werd zelfs persoonlijk uitgenodigd voor de AIESEC-awards deze donderdag. Daar ging mijn excuus om niet te moeten gaan, maar achteraf gezien vond ik het zo schattig dat ik zelfs zin heb om er naartoe te gaan :)

Vanaf donderdag had ik het kantoor helemaal voor mezelf (tot 16h). Ideaal om Gyopi eens op mijn kantoor uit te nodigen voor een thee (meestal ga ik naar haar kantoor). En ideaal om te ontdekken dat twee tassen thee in één hand dragen naar de andere kant van de gang, erg pijnlijk kan zijn. Gevolg: mijn vinger verbrand en een grote blaar. In de namiddag hielden Gyopi en ik een theekransje op haar kantoor, kwestie van verdere arbeidsongevallen te vermijden ;)

Zaterdag begon rustig, maar daar kwam verandering in zodra mijn couchsurfer arriveerde, want dat bleek een praatzieke Spanjaard te zijn. Na een vermoeiende zaterdagavond, slaagde ik er zondagochtend in om hem toch voor een paar uur buiten te werken. In de namiddag wilde hij nog even praten, ik had toen al wel genoeg gepraat voor de rest van de week. Omdat hij op tijd op de luchthaven wilde zijn, moesten het eten in het restaurant en de taxi perfect getimed zijn. Enerzijds zorgde dat voor vervelende situaties, maar anderzijds kon ik dat plan alleen maar toejuichen.

Gelukkig kon ik genieten van een rustige zondagavond, want vandaag, Paasmaandag, ben ik de enige van de verkoopafdeling die werkt. In het totaal waren er vandaag 10 mensen (van de 70 mensen - alle vestigingen samen) die gewerkt hebben. Ook de Protestantse Hongaren vieren vandaag Paasmaandag, de Orthodoxe Roemenen vieren dit pas in mei.

Maar gelukkig geen al te moeilijke telefoontjes. Bijna allemaal Nederlandse, buiten een Canadees en een Duitser, die ik in het Engels geholpen heb. Voor de Duitser heb ik wel een deel van zijn routebeschrijving in het Duits voorlezen. Blijkbaar kon hij de juiste informatie zelf niet vinden, maar hij verstond me wel ;)

Vanaf morgen moet ik m'n kantoor terug delen, maar misschien moet ik dan minder hard werken ;)

Vele groetjes,
Leen

  • 01 April 2013 - 20:56

    Jacqueline:

    Hey Leen
    Met een dikke jas, sjaal en handschoenen hebben we onze paaseitjes gezocht. Ze smaken weer heerlijk. Hopelijk zijn de klokken of de paashaas ook bij jou geraakt.
    Paasgroeten

  • 08 April 2013 - 09:56

    Viv:

    Haï Leen, gisteren was het weeral beloken pasen dus de paasversiering mag weer weg ,wachten wat deze week weer zal brengen ? Want het draai vaak anders uit dan gedacht ! Ik ga erin vliegen want gisteren zat ons huis vol visite alvast voor Kaat haar verjaardag ? Fijne week en de beste grt !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

>>> meer foto's op: www.picasaweb.google.com/Leen.Jochems

Actief sinds 31 Jan. 2010
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 69120

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Oktober 2013

AIESEC internship in Roemenië

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Erasmus in Griekenland

Landen bezocht: