still alive... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu still alive... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

still alive...

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

16 Maart 2010 | Griekenland, Athene

Hey daar!

Hier nog eens een verslagje, gewoon om jullie even te laten weten dat ik nog steeds in leven ben. Naar mijn gevoel is er niet echt veel bijzonders gebeurd.

Dus vorige week na onze terugkomst van Andros, begonnen op maandag de lessen weer.
Dinsdagavond was er een flower power party in de Mavromateon-flat. Dat is ondertussen onze vaste "party-flat" geworden. En elke keer opnieuw prijs ik mezelf gelukkig dat ik daar niet woon, want elke keer sneuvelt er wel iets. Meestal zijn dat glazen maar nu was het de hele kast die naar beneden donderde.

Woensdag was een normale dag, voor mij de laatste lesdag van de week. Donderdagavond hebben ik een typische poolse film gekeken met de oververtegenwoordigde Polen hier in Athene (en ook nog met andere mensen). Vrijdagavond hebben we de verjaardag gevierd van Ana, een (hoe kan het ook anders) Pools meisje. De rest van mijn vrije dagen heb ik voornamelijk gespendeerd aan schoolwerk; ik moet namelijk nog een paar papers schrijven voor de UA. Daarbij had ik vorige week mijn eerste 'huiswerk' gekregen: een presentatie (die ik vandaag trouwens tot een relatief goed einde heb gebracht).

Zaterdag was een chill dag. Lang geslapen en daarna een hoop getwijfel wat gaan we doen, met de nodige berichtjes. Uiteindelijk zijn we met 5 naar Vougliameni geweest, een van de zuidelijke districten van Athene. Het oorspronkelijke plan was naar een thermisch meer te gaan, maar omdat de bus niet kwam opdagen, hebben we daar maar door een winkelstraat gelopen en zijn we daar iets gaan eten. 's Avonds heb ik dan maar gedaan wat ik al weken wou doen: de keuken is grondig kuisen. En het resultaat was zichtbaar!

Zondag en maandagnamiddag heb ik hoofdzakelijk besteed aan schoolwerk (en tussendoor nog naar de les geweest). Maandagavond zijn we met zijn 8'en gaan bowlen. Er waren er bij die dat nog niet vaak gedaan hadden. In het begin kwam ik blijkbaar over als een "professional" maar ze moesten al snel hun mening herzien want naar het einde toe was ik echt slecht. In het tweede spelletje was ik zelfs voorlaatst. Maar desondanks was het een hele leuke avond. Uiteindelijk waren we om half 3 terug thuis (voornamelijk omdat de bowling erg ver was en we terug moesten met de nachtbus). Het kostte me dan ook veel moeite om mijn huisgenoot uit te leggen dat ik van de bowling kwam en niet van café.

En vandaag was het dan dé grote dag voor mijn presentatie. Dan nog wel voor mijn minst favoriete vak (political economy and communication)! De prof. heeft ons dus een cursus gegeven en elke week moet er iemand een hoofdstuk presenteren. Deze week was het dus mijn beurt. Eigenlijk was ik gewoon de laatste aangezien we maar met 6 personen in de klas zitten. Het lastige is dat je om de 5 minuten onderbroken wordt door de prof. omdat hij iets wil aanvullen of "duidelijk maken". En valt er niets aan te vullen dan wil hij het gewoon nog ff herhalen. Maar zoals jullie kunnen lezen heb ik mijn presentatie overleeft en volgens een medestudente was het een goede presentatie. Zelf had ik daar wat twijfels over maar ik was wel blij met dat compliment.
Vanavond ga ik mij nog eens onderdompelen in de Griekse cultuur en gewoontes en gaan we met een aantal naar een Shisha bar (Shisha is een ander woord voor waterpijp). Later meer daar over!

Groetjes,
Leen



P.S.: Vanaf nu is het zeker dat ik terugkom :). Op 1 juli korts na de middag ben ik terug in België, de terugvlucht is geboekt.

  • 16 Maart 2010 - 18:30

    T. Jacqueline:

    Dankzij je verslagen ontdek ik ook wat van Griekenland en je foto's op picasaweb zeggen dikwijls nog meer. Volhouden dus met die schrijfsels en kiekjes, ze worden gelezen en bekeken !

  • 19 Maart 2010 - 11:51

    Viv:

    Hoi Leen,
    Kei tof wat je allemaal doet en ziet in en rond Athene, geniet er van en geef je ogen goed de kost.
    Beste grt uit de kapsalon, Viv

  • 25 Maart 2010 - 10:50

    Greet :

    Och Leen,
    Trek het je niet aan van die bowling! Alleen Annemie kan nen turkey é :)

    Veel plezier nog!
    Greet x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

>>> meer foto's op: www.picasaweb.google.com/Leen.Jochems

Actief sinds 31 Jan. 2010
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 69114

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Oktober 2013

AIESEC internship in Roemenië

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Erasmus in Griekenland

Landen bezocht: