Het wordt zomer!! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu Het wordt zomer!! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

Het wordt zomer!!

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

20 Maart 2010 | Griekenland, Athene

Hallo

Ik heb nog even tijd voor ik ga eten, dus laat ik nog eens een verslagje schrijven. Dus waar was ik gebleven,...

Ohja, de Sisha-bar... Tja, echt veel valt daar niet over te vertellen. Voor diegenen die dat niet goed kennen, dat is dus gewoon een café waar je naast drank ook een waterpijp kunt 'huren'. Het was erg gezellig. Omdat er die avond juist een belangrijke voetbalmatch op tv was en heel de bar vol zat, konden wij met z'n 10'en boven gaan zitten waar wel relatief rustig konden zitten en veel plaats hadden. (Voor de geïnteresseerden het was de match Real Madrid - Chelsea en Chelsea heeft verloren).

Woensdag was een normale dag, naar de les gaan, een springuur er tussen en dan 's avonds les tot 9 uur. In de namiddag heb ik even aan mijn bachelorproef gewerkt maar het vlotte niet echt. 's Avonds had ik zo'n zeldzaam moment waarop het werk plots wel vlotjes ging dus heb ik daar maar van geprofiteerd om mijn taak (voorlopig) af te werken.

Donderdag en vrijdag zijn mijn vaste lesvrije dagen en die heb ik zowat achter de computer doorgebracht. Donderdag heb ik aan nog een andere paper gewerkt, dit keer in het Engels. Jawel paper nummer 2 van de 3, dus voorlopig weet ik nog wel wat te doen. Vrijdag heb ik een poging gedaan om mijn paasvakantie te plannen, wat overigens nog niet gelukt is maar hopelijk komt daar snel verandering in. Ik heb wat research gedaan naar interessantje eilanden om te bezoeken. Zo heb ik ontdekte dat Griekenland meer dan 3000 eilandjes heeft dus ik zal nog een paar keer terug moeten komen :)

Vrijdagavond was redelijk saai. Dat lag voor een groot stuk aan mezelf. Normaal zou er een typische Spaans feestje zijn, waar ik niet echt zo veel zin in had. Iedereen moest iets te eten meebrengen en daar was ik niet echt op voorbereid, dus besloot ik om niet naar dat feestje te gaan en later aan te sluiten om naar de discotheek te gaan. Even uitdrukkelijk melden dat het om SPANJAARDEN gaat en zij hebben dus de gewoonte om naar een discotheek te gaan tegen 3u ten vroegste. Het gevolg was dus dat ik de hele avond al wachtend heb door gebracht en om 2u moe "gewacht" was dat ik niet meer ben weggeweest.

Vandaag zouden we normaal naar een archeologische site hier in Athene gaan. Het oorspronkelijke plan was om 12U30 af te spreken in de kantine op school. Dus probeerde ik tegen dat uur op te staan en me klaar te maken om te vertrekken (natuurlijk was ik 10 min. later klaar want dat gaat nou eenmaal zo in Griekenland). Dus juist voor ik vertrek lees ik een mail dat de plannen gewijzigd zijn owv het goede weer en dat we naar het strand gaan. Het is hier vandaag 20° dus dat vond ik wel een strak plan. Het probleem: " we spreken af om 12u!!" Nouja, ondertussen was het bijna 1 uur. Dus heb ik maar ff laten weten dat ik wel achterna kwam en dat ze me moesten laten weten waar ze waren.
Het juiste strand had ik vrij snel gevonden maar niet de groep :( Met als gevolg dat ik zowat een uur over het strand heb gewandeld en uiteindelijk heb ik hen gevonden :) De strandwandeling was ook best wel oké en ja ik ben op het strand geweest. Het probleem was dat er een erg koude wind was dus te koud om in bikini te gaan liggen of te zwemmen. Vijf minuten nadat ik mijn vrienden had gevonden, besloten zij dat het te koud was op het strand en dat ze terug naar huis gingen. Tja tot zover dus mijn dagje "strand". En soms heb ik het gevoel dat ik één van de weinige ben die dat weer moet overkomen!

Vanavond zal waarschijnlijk een rustig avondje worden aangezien niemand wil weggaan en morgen gaan we misschien naar die archeologische site, hoewel ik stiekem hoop dat we terug naar het strand gaan. In ieder geval zal ik zien dat ik op tijd weet wat we gaan doen en op tijd uit mijn bed ben :)
Dat is hoe mijn week er tot nu toe uitzag. Nu wordt het tijd om naar de kantine te gaan, maar eerst nog mijn "strandkleding" verwisselen voor "stadskleding" :)

Groetjes,

Leen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

>>> meer foto's op: www.picasaweb.google.com/Leen.Jochems

Actief sinds 31 Jan. 2010
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 69115

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Oktober 2013

AIESEC internship in Roemenië

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Erasmus in Griekenland

Landen bezocht: