Meet me halfway... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu Meet me halfway... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

Meet me halfway...

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

16 April 2010 | Griekenland, Athene

Hallo,

Eerst en vooral mijn excuses voor de typfouten (en andere fouten) in de vorige reisverslagen, ik lees ze niet altijd na...

Vandaag 16 april, ben ik in de helft van mijn Erasmus... Wat gaat de tijd toch snel! Voor alle duidelijkheid: ben niet zo zwaar aan het aftellen, hoor :) Maar onbewust ben ik (en de meeste) er toch mee bezig. Zo denk ik op de 1e van de maand altijd even terug aan 1 februari, de dag dat ik hier aankwam en mijn eerste weken in Athene. Maar soit, hoe mijn eerste weken eruit zagen, kunnen jullie lezen in mijn eerdere reisverslagen, dus laat ik jullie eventjes vertellen wat ik deze week gedaan heb.

Op maandag begonnen mijn lessen weer. De eerste les was niet de meest succesvolle: er was een gastspreker uit Slowakije, wiens Engels niet bepaald van topniveau was. Kwam daar nog eens bij dat in het begin van de les om de paar een minuten een alarm afging waardoor je niks kon verstaan. Zo haak je dus al snel af... In de namiddag had ik een paar uur vrij, die ik heb besteed aan schoolwerk (weeral). En 's avonds had ik dan terug les. En daarna... feestje in onze geliefde Mavromateon :) En we hadden wel degelijk een reden: iedereen terug zien na de paasvakantie (omdat veel mensen naar hun eigen land zijn teruggeweest).

Op dinsdag had ik dan mijn minst favoriete les (political economy and communication) met die prof. die mensen hun presentatie om de 5 min. onderbreekt. Maar dit keer viel die heel goed mee, buiten dat de prof een halfuur over tijd ging! Tja, dat mag hier blijkbaar zomaar.
's Avonds ging ik eten in de kantine waar ik (zoals altijd) andere Erasmussers tegenkwam. Blijkbaar hadden zij afgesproken om daarna naar één of andere focusgroep te gaan voor een project van iemand van ESN (studentenclub voor Erasmus-studenten). Eerst was ik niet echt van plan om mee te gaan (ik had de email niet aangekregen en wist niet goed waar het overging). Net toen ik wilde vertrekken, zei Robin: "Leen gaat ook mee en zij is van België"; blijkbaar waren ze nog op zoek naar mensen uit het 'Noorden'. En na de enthousiaste "oh dank je wel, kei leuk", vond ik het lullig om nee te zeggen dus ben ik ook maar mee geweest. De focusgroep werd uiteindelijk een enquête op een terrasje. Aangezien Robin van Nederland is, heb ik met haar de hele avond lekker in het Nederlands (Hollands) gebabbeld. En zo was de avond ook weer om...

Op woensdag heb ik dezelfde lesuren als op maandag (van 12-15u en van 19u-21u). In de namiddag probeer ik dan wel voor het school te werken maar dat lukt niet altijd even goed.

Donderdag moest ik vroeg uit te veren omdat ik naar Aegina ging met Lucie en Martina. Aegina of Egina (de meeste Griekse plaatsnamen kun je op twee manieren schrijven) is het eiland dat het dichtst bij Athene ligt, op 1u varen. Goed op tijd, om 9u, waren we in Aegina waar we eerst een archeologische site en het archeologische museum bezochten in de haven. Daarna was het tijd voor het 'ontbijt', ondertussen mijn tweede ontbijt. We wandelden nog even door de haven en namen daarna de bus naar de tempel van Aphaia. Daar aangekomen belandden we in groepen middelbare scholieren uit Frankrijk, Griekenland en Nederland. Het was duidelijk welke de meest luide waren (nee niet de Nederlanders):het waren de Grieken. Gelukkig vertrokken zij eerder dan ons en konden we in alle rust en stilte wachten op onze bus, al genietend van de zon. En we maakten ook kennis met de stiptheid en de staat van de Griekse busdienst op Aegina. Geloof me, het is niet om over naar huis te schrijven :)
Onze volgende stop was de Aghios Nektarios. Aghios is het Griekse woord voor kerk, ook geschreven als Agios. Deze was behoorlijk indrukwekkend (voor de foto's zie picasaweb.google.com/Leen.Jochems). Daarna bezochten we een nabijgelegen klooster. Waar we ook het tijdschema voor de bus vonden (ipv dat gewoon in het bushokje te hangen). En tot de conclusie kwamen dat we moesten rennen en vervolgens een halfuur stonden te wachten en de bus maar niet kwam opdagen. Dat was onze tweede kennismaking met de stiptheid van Griekse bussen op Aegina. Daarom kozen we voor een flexibelere manier van reizen: autostop, wat zeer goed gaat op Griekse eilanden.
Als laatste bezochten we Perdika, een klein, charmant dorpje. Waar we middag/avondmaal namen (het was 16u dus kies zelf maar) :). Daarna keerden we terug naar de haven waar we nog behoorlijk snel moesten zijn om de ferry van 17u50 te halen.
Na dit geslaagd tripje werd het een rustige en korte avond. Ik vond nog wel de tijd om een to-do lijstje te maken voor de komende twee dagen.

Dus vandaag kan ik aan mijn to-do lijst beginnen en één van de dingen op mijn lijstje was hier een berichtje schrijven dus dat is bij deze gebeurd :) En dan blijven er nog... euhm... veel dingen over dus misschien moet ik toch maar mijn hele weekend gebruiken :) We zullen zien.

Groetjes,
Leen

  • 21 April 2010 - 16:29

    Annemie:

    En al over de helft ondertussen, jippie! :)
    Hopelijk verdwijnt die aswolk snel daar boven ijsland, anders kan je op 1 juli mss nog niet opstijgen ;) en dan wordt het écht wel tijd dat je terug bent hoor! Mis je hier! :)

    Maar je amuseert je daar wel dus ben echt wel blij voor jou :)

    Nog veel plezier én succes met de papers eh ;)

    x.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

>>> meer foto's op: www.picasaweb.google.com/Leen.Jochems

Actief sinds 31 Jan. 2010
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 69095

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Oktober 2013

AIESEC internship in Roemenië

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Erasmus in Griekenland

Landen bezocht: