sightseeing Athens - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu sightseeing Athens - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

sightseeing Athens

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

11 April 2010 | Griekenland, Athene

Hallo allemaal,

Vandaag is het voor mij de laatste dag van de vakantie, dus tijd voor een nieuwe update...

Zoals jullie in vorig verslag konden lezen, kwam Leen deze week op bezoek. Dus moest ik deze week reisorganisator spelen :)

Voor haar aankomst (dinsdag) had ik 'wat' eten voorbereid: soep met toastjes, griekse salade en pastasalade met pitabroodjes. Ondanks met niet-zo-geweldige kookkunsten hebben we toch lekker gegeten. De hoeveelheid was natuurlijk zwaar overschat :)
's Avond nam ik haar mee naar Lycavittus, de hoogste heuvel in de stad. Zo had ze Athene in één klap gezien. Daarna (en ondertussen) was het natuurlijk tijd om bij te babbelen.

Op woensdag maakten we een wandeling uit mijn toeristische gids (dezelfde als ik de eerste dagen met ons mama heb gedaan). Zo kwamen langs de meest toeristische plaatsjes in Athene. Maar omdat ik was vergeten dat alles (museums en bezienswaardigheden) om 15u sluiten in Griekenland, hebben we die dag de Akropolis niet gezien. Om kwart voor 3 stonden we aan de ingang van de Akropolis waar een gladde Griek ons probeerde uit te leggen dat het gesloten was ("It's closed" "No? really? Die is mij hier voor de zot aant houden, hé" - Leen Gijsbregts). Wat dus niet zo simpel bleek, tot dat een vrouw die erg wel 'serieus' uitzag ons wees op het bord naast de ingang: "last entrance 14u30". Er was nog genoeg te zien, dus zetten we onze wandeling verder.

Omdat Leen zo onder de indruk was van het Griekse weer, gingen we donderdag een dagje naar het strand. Het oorspronkelijke plan was om naar Vouliagmeni-lake te gaan, een thermisch meer. Maar daar aangekomen bleek dat we €8 inkom moesten betalen, dus kozen we voor het goedkopere (gratis) alternatief: het strand aan de andere kant van de weg :) Het weer maakte het ons niet bepaald gemakkelijk. Warm in de zon, zodat we lekker in bikini konden liggen, maar 5 min. was de zon weer weg zodat we onze kleren weer terug aan moesten doen. Maar daarom was het niet minder gezellig. We hebben ons goed geamuseerd met kakbruine Grieken in sexy zwembroekjes, die kunnen fungeren als lichtboei in noodgevallen :) En dankzij de boekjes die Leen had meegebracht, ben ik nu ook weer wat op de hoogte van de Belgische media :). 's Avonds liet ik Leen kennismaken met de culinaire talenten van onze kantine. Leen kan het bevestigen: het is niet geweldig maar gratis.

Vrijdag zijn we eerst maar naar de Akropolis geweest, kwestie van dit keer op tijd te zijn. Jammer dat de metro onze pret moest bederven: ik had tegen Leen gezegd dat het niet nodig was om de metro te betalen want dat ze toch niet controleerden. Nu dus wel :( Allebei een boete van €30. Tja eigen schuld, dikke bult, zeker? Gelukkig kon de Akropolis en het weer veel goedmaken zodat we er nu wel om kunnen lachen.
In de namiddag deden we een 'korte' wandeling (zuivere wandeltijd is 1u) door de Plaka. Doordat we door een winkelstraat passeerden, was de namiddag al snel om :) Een ketting, sjaal en schoudertas rijker gingen we voor de laatste keer samen op restaurant. Daarna was het tijd om in te pakken en op tijd te gaan slapen.

Enkele uren later, om half 5, moesten we terug opstaan en naar de luchthaven. Helemaal klaar om de eerste metro om 5u te halen en voor één keer ook op tijd stonden we om tien voor 5 aan het metrostation. De poort was nog dicht, maar het licht was al aan, de security was al aanwezig. Niks abnormaals dus besloten we netjes te wachten. Om 5u begonnen we toch wat ongeduldig te worden en vroegen we om de poort open te doen. De security verstond geen Engels en snapte niet wat we wilden (volgens mij was het redelijk voor de handliggend dat we de metro wilden nemen). Vijf minuten later kwam de metro, stopte en vertrok (!) terwijl wij nog steeds achter die poort stonden. Iets wat ons behoorlijk kwaad maakte zo vroeg in de ochtend (misschien moet ik toch nog eens goed nadenken over die boete). Zeker toen de security nadat de metro was vertrokken, de poort open kwam doen. Toen het antwoord op de vraag "wanneer komt de volgende metro?", "de volgende halte is Monastiraki (wat we zelf ook wel wisten)" was, besloten we de bus naar de luchthaven te nemen. Dus eind goed al goed, Leen was op tijd voor haar vlucht en had nog massa's tijd om langs de tax-free te passeren.

De rest van de tijd heb ik vooral achter mijn pc doorgebracht, al werkend aan papers. En in tegenstelling tot vorige week maak ik nu wel vooruitgang :) Toch zou ik willen dat ze al af waren maar hopelijk komt dat snel, nog even doorbijten...

Groetjes,
Leen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

>>> meer foto's op: www.picasaweb.google.com/Leen.Jochems

Actief sinds 31 Jan. 2010
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 69110

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Oktober 2013

AIESEC internship in Roemenië

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Erasmus in Griekenland

Landen bezocht: