Lentekriebels - Reisverslag uit Tîrgu Mureş, Roemenië van Leen Jochems - WaarBenJij.nu Lentekriebels - Reisverslag uit Tîrgu Mureş, Roemenië van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

Lentekriebels

Door: Leen Jochems

Blijf op de hoogte en volg Leen

18 April 2013 | Roemenië, Tîrgu Mureş

Hoi hoi!

Het is nog niet zo lang geleden, dus even een kort verslagje. Zoals het zaterdag regende, zo zonnig was het zondag. Dus na de nodige wasjes, was het tijd om mijn zomerjas uit de kast te halen voor een lentewandeling. Helaas werd die abrupt afgebroken door een lente-regenbui, maar toch heb ik een aantal leuke foto's kunnen maken (vind ik zelf) die ik jullie zeker niet wil onthouden.

Maandag had ik gepland om naar het zwembad te gaan, maar toen ik eindelijk klaar was om te vertrekken, realiseerde ik me dat het maandag sluitingsdag is, een tegenvaller.

Ook kan ik dankzij het schitterende lenteweer beter uit mijn bed 's morgens (en 's avonds dus ook vroeger naar huis). Elke ochtend word ik begroet met een verbaasde "wat ben jij vroeg!" ;) Verder gaat alles zijn gangetje. Hoewel ik gisteren even met mijn mond vol tanden stond toen ik opeens een Franse aan de telefoon kreeg. Met mijn geweldige Frans kon ik haar vragen of ze een eigenaar was en of ze even aan de lijn wilde blijven zodat ik haar kon doorverbinden.

Woensdag is het uiteraard weer een AIESEC bijeenkomst en voor de verandering heb ik daar ook nog eens mijn kop laten zien. Het was even geleden en het was ook tijd voor mijn loon, dus dat was wel een extra motivatie om te gaan :) Al bij al viel het goed mee en had ik de indruk dat het niet zo lang duurde. Maar toch ging ik in een lichte looppas naar huis want ik had nog wat te doen.

Vandaag (donderdag) ga ik naar Brasov, maar ik had wat problemen met mijn host. Na een aantal telefoongesprekken had ik mijn twijfels of het wel een goed idee was daar naartoe te gaan. Onder lichte dwang van mijn collega's heb ik besloten een andere slaapplaats te zoeken en ondertussen heb ik die ook gevonden. Of beter gezegd, mijn collega heeft die gevonden, een hostel in een kerk. Dus met een gerust hart en massa's enthousiasme kan ik nu vertrekken richting Brasov!!

Als ik een bezoek aan het Dracula-kasteel overleef, dan zal ik jullie in geuren en kleuren updaten in mijn volgende verslag ;)

Ciao!
Leen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

>>> meer foto's op: www.picasaweb.google.com/Leen.Jochems

Actief sinds 31 Jan. 2010
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 69119

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Oktober 2013

AIESEC internship in Roemenië

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Erasmus in Griekenland

Landen bezocht: