Rare eetgewoontes en de luxe van een wasmachine - Reisverslag uit Tîrgu Mureş, Roemenië van Leen Jochems - WaarBenJij.nu Rare eetgewoontes en de luxe van een wasmachine - Reisverslag uit Tîrgu Mureş, Roemenië van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

Rare eetgewoontes en de luxe van een wasmachine

Door: Leen Jochems

Blijf op de hoogte en volg Leen

20 Mei 2013 | Roemenië, Tîrgu Mureş

Hoi allemaal!

Long time no blog! Dus hoog tijd voor een update. Echt spectaculaire dingen zijn er niet gebeurd, twee normale weken in Târgu Mures.

Twee weekends geleden (11-12 mei) had ik een couchsurferster op bezoek, iets wat ik even vergeten was, dus ik had ook met Cristina afgesproken om bij haar te komen eten. Met mijn ongelofelijke organisatietalent ben ik er in geslaagd om die twee dingen te combineren: met z'n drietjes zijn we iets gaan eten en drinken in het centrum. Daarna hebben we een film gekeken op mijn terras, gezellig onder een dekentje. Een geslaagde avond!

Op het werk gaat alles gewoon z'n gangetje. Voor de meerderheid van de klanten ben ik nog steeds meneer Jochems. Gelukkig krijgen we "speciale" maaltijden als lunch om productief te blijven. Zo kregen we vorige week een kippenborst met cornflakes en yoghurt, op één bord!! Een gerecht dat op weinig waardering van de collega's kon rekenen. De combinatie van reacties en het gerecht konden mij wel amuseren.

Vorige woensdag (15 mei) ben ik nog eens naar een AIESEC meeting geweest. Hoe vaak ik er ook heen ga, mijn mening blijft nog steeds dezelfde: het duurt te lang! Gelukkig volgt er na inspanning ook ontspanning, dus na de vergadering zijn we nog iets gaan drinken. Gezellig, leuk gebabbeld en de verveling tijdens de vergadering was snel vergeten (en vergeven).

Dit weekend was helaas niet zo leuk als het vorige. Morgen (dinsdag) komt er hoog bezoek dus dan moet het appartement er netjes uitzien. Tijd om de bezem en de dweil nog eens boven te halen. Ook hebben mijn huisgenoten besloten dat het wasmachine een onderhoud nodig heeft en hebben zij het naar de herstellingsdienst gebracht. Oké, het was inderdaad aan een onderhoud toe, maar dit is niet echt de goede timing. Bovendien zijn er meerdere zaken in het appartement die een onderhoud kunnen gebruiken. Mijn weekendactiviteit: wassen met de hand! Les van het weekend: een wasmachine is echt een verdomd goeie uitvinding!

Na een productief weekend, vandaag ook een productieve werkdag. Ik was de enige die werkt op Pinkstermaandag, dus komt alles op mijn bordje terecht. Eigenlijk vind ik dat ook wel eens leuk om eens telefoon te krijgen en mensen te kunnen helpen. En sinds vandaag zijn we terug met drie op het kantoor. Geen nieuw gezicht, maar een bekende collega, Zsuzsa, die het sales team komt versterken. Mijn Nederlandse collega's zijn er ingeslaagd om 27 varianten van haar te bedenken. Ach ja, Hongaarse namen zijn nu eenmaal niet evident, maar je went er wel aan. Leen is ook geen gemakkelijke naam voor buitenlanders.

Morgenochtend ben ik nog even textwriter / salesperson, vanaf de middag ben ik gastvrouw en gidse. Een drukke dag/week voor de boeg, maar ik kijk ernaar uit! Dus tijd om mijn batterijen op te laden!

Slaapwel!

Leen

  • 21 Mei 2013 - 23:10

    Joor:

    Whiiiiiiiiiiieeeeeeeh! De mama op bezoek, geniet ervan Leen en Chris!
    Hele dikke kus en knuffel!

  • 25 Mei 2013 - 08:31

    Hilda Braspenning:

    hoi leen, je hebt je ma toch wel de palinka ( of is het palenka ? ) laten proeven ? ik kreeg het direct onder m'n neus gezet , geroken, 'n likje,,, en doorgeschoven naar jan !!!
    krijg je nog bezoek van de hond ?
    veel plezier samen
    grts

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

>>> meer foto's op: www.picasaweb.google.com/Leen.Jochems

Actief sinds 31 Jan. 2010
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 69117

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Oktober 2013

AIESEC internship in Roemenië

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Erasmus in Griekenland

Landen bezocht: