Operatie vlierbloesemsiroop - Reisverslag uit Tîrgu Mureş, Roemenië van Leen Jochems - WaarBenJij.nu Operatie vlierbloesemsiroop - Reisverslag uit Tîrgu Mureş, Roemenië van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

Operatie vlierbloesemsiroop

Door: Leen Jochems

Blijf op de hoogte en volg Leen

22 Juni 2013 | Roemenië, Tîrgu Mureş

Hoi hoi!

Helaas waren de voorbije weken niet echt "kalm" te noemen, dus vandaar dat jullie even hebben moeten wachten op een verslagje. Ook een slechte internetverbinding is één van de redenen voor een lange wachttijd.
Ondertussen is mijn appartement compleet met koelkast, wasmachine en een deftige internetverbinding, dus nu ben ik echt helemaal gesettled.

Met het hoogseizoen in aantocht denk ik niet dat ik rustige weken tegemoet ga, maar anderzijds vind ik het ook wel een uitdaging. Gelukkig hebben we een nieuwe Duitssprekende collega, Atilla, die ons salesteam in Roemenië komt versterken. De voorbije twee weken mocht ik salestraining geven omdat Eniko met vakantie was. Eerst was ik wel vereerd dat ik dat mocht doen, maar ik merkte al gauw hoe moeilijk en soms ook frustrerend dat kan zijn. Dingen die voor mij ondertussen vanzelfsprekend geworden zijn, bleken voor een nieuweling niet zo vanzelfsprekend te zijn. Maar hoewel het een ver verleden lijkt, ben ik mijn eerste dagen, nog niet vergeten. En met de "fouten" die Atilla maakt, liggen wij soms plat van het lachen, daar hebben we gelukkig ook tijd voor.

Zondag 9 juni had ik een AIESEC'er te gast. Een meisje uit Pakistan dat hier is voor een zomerproject. Gezellig en een goede manier om met haar kennis te maken. En ondertussen weet ik ook weer wat meer over Pakistan: hun religie, geen vlees, geen alcohol, geen vriendjes maar meteen trouwen, geen bikini's, shortjes of korte rokjes,... Het is maar wat je gewoon bent, maar ik ben toch blij dat ik van België ben.

Vorige week had Atilla vlierbloesem bij, oorspronkelijk voor Zsuzsa, maar ik kreeg er ook een paar. Het was eerder een kwestie van moeten aanpakken. Voor alle duidelijkheid: vlierbloesem zijn geen bloemen die je in een vaas zet voor de gezelligheid, maar bloemen om vlierbloesemsiroop te maken. Door tijdsgebrek en luiheid waren de bloemen al haast verwelkt vooraleer ik de uitdaging aan ging om de siroop te maken, maar toch het resultaat mag er zijn, vind ik. Bij de meerderheid van de Roemeense gezinnen smaakt dit anders, maar ik ben trots op mijn eigen zoete versie van vlierbloesemsiroop :)

Vorig weekend (15-16 juni) heb ik me vreselijk verveeld, dus na een weekje hard werken - jaja het hoogseizoen is in aantocht - heb ik besloten mezelf te verwennen met een weekendje Suceava. En dit keer heb ik de bus dubbel gecheckt, dus 100% zekerheid voor een bus, 100% zekerheid voor een hostel en 100% goesting. Tot volgende keer!

Groetjes,
Leen

  • 23 Juni 2013 - 21:08

    Viv :

    Goed dat alles weer in orde is .hier maken we vlierbessensiroop oftewel we kopen het ,onze ouders en voorouders maakte het voor onze verkoudheid, best lekker !
    Zo Leen voor vandaag krijg je nog regenachtige grt en voor morgen een zonnige start van een nieuwe werkweek ! Knuffels uit Meerle ! !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

>>> meer foto's op: www.picasaweb.google.com/Leen.Jochems

Actief sinds 31 Jan. 2010
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 69124

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Oktober 2013

AIESEC internship in Roemenië

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Erasmus in Griekenland

Landen bezocht: