Bier en champagne - Reisverslag uit Tîrgu Mureş, Roemenië van Leen Jochems - WaarBenJij.nu Bier en champagne - Reisverslag uit Tîrgu Mureş, Roemenië van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

Bier en champagne

Door: Leen Jochems

Blijf op de hoogte en volg Leen

15 Juli 2013 | Roemenië, Tîrgu Mureş

Hallo

Hier ben ik weer. De voorbije week is de tijd voorbij gevlogen. Gelukkig was zondag 7 juli een rustige dag want de week erop kon ik mijn energie wel gebruiken. Een stroom telefoontjes en massa's emails wachtten op mij en mijn collega's.

Ik denk dat ik die maandag de droogste en de vriendelijkste klanten aan de lijn heb gehad. Toen ik meneer droogstoppel vertelde dat we een boeking van zijn vrouw hadden ontvangen, kwam hij helemaal uit de lucht vallen. Toen hij me naar de annulatiekosten vroeg (die zeer hoog waren) bereidde ik me voor op een explosie die er nooit kwam. Het enige wat meneer kon uitbrengen was " tis toch een pateeke, mijn vrouw"...

Later die dag mocht ik ook met een zeer goedgeluimde meneer bellen, waarschijnlijk omdat zijn vakantie dichterbij kwam. Bij mijn eerste belpoging werd ik door de zoon doorverwezen naar zijn vader, want "die weet alles". Zo gezegd zo gedaan en toen ik bij het afsluiten van het gesprek deze grappige familie een prettige reis wenste, wenste meneer mij juist hetzelfde wanneer ik ooit nog eens vakantie heb ;)

Maar onze inspanningen op maandag werden beloond want die dag hadden we een record aantal boekingen, namelijk 112. Uiteraard moest dat gevierd worden met champagne!

Aan het einde van de week beloonde ik mezelf met een weekendje naar Sibiu, een stad op 3 uur van Târgu Mures te bereiken over een weg vol gaten. Automatische verkeerslichten bij werken zijn hier nog niet zo ingeburgerd als bij ons. Dus aan het begin en het einde van de werf staat er dan iemand met een bordje, een kant rood en de andere groen. Steekt de man een groen bordje op mag je doorrijden, anders moet je wachten. Waarschijnlijk zijn de loonkosten voor twee extra personen lager dan de investeringskost in een verkeerslicht.

Aangekomen in Sibiu werd ik verwelkomd doorAndrei, de helft van een koppel die ik in januari ontmoet heb via couchsurfing. Ik was gewaarschuwd dat ze aan het renoveren waren, maar deze chaos had ik toch niet verwacht. Na een drankje en een babbeltje trok ik de stad in voor een ontdekkingstocht. Een hele mooie stad, met gezellige straatjes, kleurrijke pleinen en een prachtig park.

In de avond trok ik terug naar het stekje van Andrei en Jutka, waar ik opnieuw in de chaos belandde. Uiteindelijk werd het toch een gezellige avond met een traditionele Roemeense maaltijd (gevulde paprika's) en veel bier. De nacht heb ik door gebracht bij een vriend van Andrei en Jutka waar ik de volgende ochtend onverwacht een uitgebreid ontbijt voorgeschoteld kreeg... met bier. Na het ontbijt trokken we opnieuw naar Andrei en Jutka, waar we ontvangen werden met... bier. Volgens de Roemenen kan dat op zondagochtend.

Na een koffie - het bier heb ik afgeslagen - trok ik voor de laatste maal de stad in. Alvorens de bus terug te nemen naar Targu Mures en aan een nieuwe werkweek te beginnen.

Groetjes,
Leen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

>>> meer foto's op: www.picasaweb.google.com/Leen.Jochems

Actief sinds 31 Jan. 2010
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 69118

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Oktober 2013

AIESEC internship in Roemenië

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Erasmus in Griekenland

Landen bezocht: