Zwemmen in de zee :D - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu Zwemmen in de zee :D - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

Zwemmen in de zee :D

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

23 April 2010 | Griekenland, Athene

Tijd voor mijn wekelijkse gewoonte om hier nog eens iets te schrijven :)

Mijn lange to-do lijste van vorige week heeft dus ongeveer wel mijn hele weekend in beslag genomen, maar ik heb wel alles kunnen doen. Buiten het feit dat ik er nog steeds niet in geslaagd ben om mijn papers af te maken :( maar ik ben op de goede weg. Volgende week misschien en zo blijven we bezig natuurlijk. Dus zo zag mijn hele weekend en de week er ongeveer uit op een paar andere evenementen na natuurlijk :)

Zaterdagavond trokken we naar Gazi, de uitgaansbuurt van Athene met de ene bar naast de andere. Maar eerst dronken we nog wat in Mavromateon (wel met een beperkt aantal mensen dit keer, stuk of 10). Of beter gezegd: we dronken alleen in Mavromateon, want voor slecht bier betaal je hier al snel 3 euro. Als je weet dat de meeste feestjes hier pas 2u beginnen, dan kan je al wel raden dat we niet vroeg thuis waren :p

Zondag en maandag zagen er dus uit zal ik hierboven al beschreven heb: saai alleen maar schoolwerk.
Dinsdag had mijn tweede presentatie voor political economy, hoera! Maar hij viel redelijk mee. En de prof. was zo vriendelijk om zelf in het begin al datgene te vertellen waar ik mee wou afsluiten, dus kon ik het einde lekker overslaan :) Alleen jammer dat hij dat stuk nog eens moest herhalen aan het einde van de les ipv vroeger te stoppen, maarja dat hadden we sowieso al verwacht.

Woensdag was het Jurek's verjaardag en die moest gevierd worden natuurlijk! Dus hij nodigde ons uit in zijn flat en wij zorgden voor de rest: een taart en cadeautjes :) Daarna gingen we naar Villa Mercedes, een chique en dure club, die op woensdag gratis is (zolang je niks drinkt :) ).

Donderdag voorspelde ze lekker weer en een staking (hoe verrassend :p). Eerst hadden we om 12u afgesproken om naar het strand te gaan, maar uiteindelijk werd dat vervroegd naar 11u (dat hadden we de vorige nacht nog afgesproken). En voor één keer was ik wél op de hoogte! Maarja, omdat ik 11u te vroeg vond, besloot om gewoon om 12u te gaan, wat een hele onderneming was.
Eerst stond ik 20 min. op een bus te wachten die maar niet kwam. Terwijl andere bussen ondertussen al drie keer gepasseerd waren :s Dus heb ik maar een willekeurige bus gepakt die naar het centrum reed en het laatste stukje moest ik wandelen omdat er dus demonstraties waren op Syntagma (waar ik dus heen moest). Meer dan een half uur later was ik op Syntagma, iets dat ongeveer 10 minuten duurt. Daar kwam ik Pablo en Agnieska tegen aan de tramhalte (ik wist wel dat ik niet de enige ging zijn die tegen 12u zou vertrekken :) ). Na een tijdje hadden we door dat ook de tram niet werkte. Dus gingen we met de metro (die gelukkig wel werkte) naar de rand van de stad waar de bussen wel werkten en uiteindelijk na zo'n anderhalf uur waren we op het strand. Toen was het echt wel hoge tijd om die kleren uit te schieten en vollenbak beginnen zonnebaden. En... om eindelijk eens in de zee te zwemmen, wat dus al maanden mijn doel is :D. In het begin was dat serieus bibberen, maar het was heerlijk! 's Avonds was er nog een feestje in Lollipop, maar ik besloot om alleen maar naar de préparty te gaan (flink hé :) ) Die préparty was trouwens in ons gebouw, bij onze bovenburen, dus dat was lekker makkelijk.

Tja en zo zag mijn week eruit. Het weekend zal wel niet zo speciaal zijn... Ik heb het gevoel dat ik nog veel dingen moet doen, maar ik vergeet altijd wat. Misschien moet ik maar een nieuw to-do lijstje maken ;)

Groetjes,
Leen

  • 23 Februari 2013 - 16:22

    Tom:

    Beste Leen,

    Ik trek volgend jaar misschien ook naar Athene op erasmus. Zou het mogelijk zijn me even te contacteren zodat ik je nog enkele vragen kan stellen?

    groetjes Tom!

  • 02 Maart 2013 - 14:50

    Leen :

    Hoi Tom,

    Je emailadres is niet zichtbaar voor mij, maar je als je vragen hebt mag je die altijd sturen naar leeneke89@hotmail.com

    Groetjes,
    Leen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

>>> meer foto's op: www.picasaweb.google.com/Leen.Jochems

Actief sinds 31 Jan. 2010
Verslag gelezen: 880
Totaal aantal bezoekers 69084

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Oktober 2013

AIESEC internship in Roemenië

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Erasmus in Griekenland

Landen bezocht: