Delphi - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu Delphi - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

Delphi

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

22 Maart 2010 | Griekenland, Athene

Hallo allemaal!

Deze keer is het niet zolang geleden, dus het zal een kort verslag worden. Misschien is dat wel iets aangenamer om te lezen :)

Dus na het minder geslaagd dagje strand op zaterdag, was er nog de zondag om mijn weekend goed te maken. En dat is ook gebeurd...
Zaterdagavond hoorde ik dat er een aantal mensen na Delphi gingen. Ik moest niet lang nadenken om te beslissen dat ik mee zou gaan. Zo gezegd, zo gedaan.

Zondagochtend stond ik om kwart na 6 op het syntagmaplein, klaar om de bus te nemen. Dit keer waren er maar 5 mensen van AUEB (de universiteit waar ik heen ga), de rest kwam van andere universiteiten dus van hen kende ik niemand. Vier uur later waren we in Delphi, een prachtig stadje in de bergen.

Delphi is vooral bekend om zijn orakel. Daarnaast werden er ook een aantal goden vereerd zoals o.a. Apollo, Dyonisius en volgens mij ook Athina en Posseidon (maar zover reikt mijn kennis van de Griekse oudheid niet :) ).

Als eerste bezochten we het museum en daarna de archeologische site waar we de restanten van tempels en een oud theater zagen. In combinatie met de prachtige natuur en het goede weer was dit zeker en vast de moeite waard (foto's zullen zo snel mogelijk op picasa komen). Tenslotte was er nog wat tijd over om wat souveniers te kopen en een ijsje te eten, aangezien toeristische dingen in Griekenland meestal rond 15u sluiten. Om 16 uur vertrokken we terug richting Athene. Waar het een rustige avond werd.

Deze voormiddag had ik les (financial management). Een redelijk korte les met een lange pauze :) Die lange pauze kwam wel door ons omdat iedereen buiten in het zonnetje zat te genieten en zo de tijd uit het oog verloor. Na meer dan een half uur kwam de prof. ons zeggen dat we terug binnen moesten komen want dat hij verder wou doen met de les.
Vanavond heb ik nog een andere les (tot 21u), gelukkig is er daarna nog tijd genoeg voor een feestje, een streetparty. Ik ben benieuwd wat dat precies inhoudt, we zullen zien.

Groetjes,
Leen

  • 22 Maart 2010 - 16:57

    T. Jacqueline:

    Ik herinner me nog uit mijn schooltijd dat het orakel van Delphi vroeger echt wel belangrijk was.
    Nog 100 dagen te gaan ... reden voor een feestje ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

>>> meer foto's op: www.picasaweb.google.com/Leen.Jochems

Actief sinds 31 Jan. 2010
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 69107

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Oktober 2013

AIESEC internship in Roemenië

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Erasmus in Griekenland

Landen bezocht: