Vakantie!! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu Vakantie!! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

Vakantie!!

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

26 Maart 2010 | Griekenland, Athene

Hey daar!!

De week is zo goed als om, dus tijd voor een nieuw verslag. Eens kijken, waar was ik gebleven,...

Maandag was een gewone lesdag en 's avonds was er de streetparty! Dat was een hele "ervaring". We wisten niet de exacte locatie van de streetparty alleen maar de buurt. In de veronderstelling dat je zo'n feestje al van mijlenver zou horen, kwamen we daar maar samen. Maar van een feestje viel weinig te merken. Na wat ronddalken kwamen we een groep 'studenten' tegen, zo'n 30'tal. Omdat we dachten dat zij ook naar de streetparty gingen besloten we hen maar te volgen. Tot één van hen vroeg waarom we hen volgden... Zo kwamen we te weten dat het een groep middelbare scholieren was uit Italië die op pad waren met hun leerkrachten :s Zij zouden ons dus niet naar de streetparty leiden. Uiteindelijk zijn we op het syntagmaplein beland en hebben we daar maar wat gezeten en gedronken. Zo werd het uiteindelijk toch nog een gezellige avond. Waar of wat die streetparty nou precies was, weet ik dus nog altijd niet :)

Op dinsdag heb ik de minste lesuren (3u) maar wel de saaiste 3u uit de hele week. Reden temeer om 's avonds de zinnen eens te verzetten. Die avond was er weer eens een "roofparty"!

Woensdag had ik mijn favoriete les (Human resource management). Hoewel het op het einde toch wel wat langdradig werd en de prof. van geen ophouden wist. Maarja, dat was mijn enige les op woensdag omdat de les in de avond was gecancelled. Dus om 15u in de namiddag begon mijn paasvakantie. En hoe kan je die vakantie beter beginnen dan met een ander feestje :) Die avond ging ik voor de eerste keer naar de Lollipop, een club waar iedereen altijd zo enthousiast over is. Eerst dronken we nog wat op de flats van Aga, Bibiana & Mishka. Daarna was het tijd voor de Lollipop. Het was er erg druk en de muziek was goed. Maar toch heb ik al wel beter feestjes gehad.

De volgende morgen had ik niet echt de gelegenheid om uit te slapen. Gister was het hier nationale feestdag en dat wordt gevierd met een militaire parade. Daar wilden we graag heen gaan. Omdat niemand het exacte uur wist wanneer de parade begon (10u30 of 11u) stond ik voor de zekerheid om 10u aan de unief te wachten op de rest, kwestie van één keer eens op tijd te zijn :). Maar blijkbaar was ik weer eens niet op de hoogte en was er kwart na 10 afgesproken (dat hoorde ik later). Ik was er andere Erasmussers tegengekomen die ook naar de parade gingen. Omdat ik van die andere niks wist, besloot om met hen mee te gaan. Na de parade ging ik terug naar huis omdat ik normaal iets ging drinken met Christina (een Grieks meisje die vorig jaar bij mij op kot zat). Terwijl de anderen naar het strand gingen. Thuis aangekomen zag ik dat ze een berichtje had gestuurd dat het moeilijk was om af te spreken owv de feestdag (etentjes, beperkt openbaar vervoer,...) en ze stelde voor om morgen (vandaag dus) af te spreken. Wel jammer, dat ik daardoor een dagje strand heb gemist. Dus besloot ik de namiddag maar nuttig te besteden en aan één van mijn drie papers te werken.

Deze voormiddag dat ik de noodzakelijke dingen zoals de was, naar de winkel gaan en poetsen. In de namiddag zou ik normaal dus met Christina afspreken, maar... weer een berichtje dat ze te zwaar was uitgeweest en dat ze een kater had. Dus vond ze het beter om morgen af te spreken en dan zullen we normaal gezien naar het strand gaan. Hopelijk gaat het deze keer wel en ben ik niet degene die een kater heeft want vanavond is het "goodbye easter party" in onze favoriete partyflat Mavromateon.

Ook heb ik deze week nog goed nieuws gekregen dat mij al helemaal in de vakantiestemming heeft gebracht. Omdat veel mensen in de paasvakantie naar huis gaan of bezoek krijgen, moest ik nog iets zien te vinden om mij de eerste week bezig te houden. Dit leek eerst niet zo simpel te zijn waardoor ik een beetje opzag tegen de paasvakantie. Na wat gemail heb ik toch nog iemand gevonden die een tripje wou maken de eerste week. Dus deze week heb ik al wat geregeld voor een "vakantie" naar het Griekse eiland Milos. Ik ga samen met Magdalena, een Duits meisje dat ik vorige zondag in Delphi heb leren kennen :) Laat de vakantie maar komen!

Groetjes,
Leen

  • 27 Maart 2010 - 21:21

    Leen:

    Heej meid!
    Leuk om te lezen dat alles goed met je gaat, maar ik kan het toch niet laten - je kent me - om je op iets te wijzen: zoek de DT-fout :D
    Jullie paasvakantie begint nu al? da's wel vreemd, wij hebben nog een week les en dan twee weken vakantie! Maar ach, nog een weekje en ik ben bij je, dat wordt leuk! Begin al maar na te denken wat ik allemaal mee moet brengen!
    KUS!!

  • 31 Maart 2010 - 17:48

    Joor:

    Feestje, feestje, feestje, feestje, euhm feestje? Leen doet niks anders dan feesten :)
    Hier is het druk druk druk druk druk, euhm zeer druk. Mijn agenda staat volledig vol met taken, papers, werkjes, boeken en veel te veel. Veel vakantie zal er niet inzitten. Maaaarjah, dan genieten we mee via jouw verslagen. Amusement en geniet ervan als je volgende week nog eens fatsoenlijk NL's kan praten als Leen er is!
    dikke zoen, Joor

  • 01 April 2010 - 11:53

    Annemie:

    haha, Joor heeft stiekem wel volledig gelijk. Wat is dat toch met al dat feesten?? haha :)
    mr je hebt gelijk hoor meid, ge moet het er goed van pakken! en ik weet zeker dat je af en toe ook eens tijd maakt om je boeken open te doen :) Zoals Joor al zei: hier is het druk druk druk! Net gedaan met stage dus vakantie kan beginnen :) straks eerst nog een feestje en daarna weer vollen bak beginnen aan al die taken voor school! verslagen, stage-opdrachten, eindwerk,... het houdt niet op :) maar we blijven gaan natuurlijk. Amusement nog daar! Fijn trouwens dat je ons zo goed op de hoogte houd, ik volg je verhalen! :)

    dikke kus Annemie x.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

>>> meer foto's op: www.picasaweb.google.com/Leen.Jochems

Actief sinds 31 Jan. 2010
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 69112

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Oktober 2013

AIESEC internship in Roemenië

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Erasmus in Griekenland

Landen bezocht: