Eiland nr. 2: Milos - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu Eiland nr. 2: Milos - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

Eiland nr. 2: Milos

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

02 April 2010 | Griekenland, Athene

Hallo,

Sinds gister ben ik terug van mijn tripje naar Milos, dus weer iets waar ik over kan schrijven. Maar laat beginnen waar ik vorige keer gestopt was.

Zoals ik vorige keer al schreef, had ik zaterdag met Christina afgesproken. En wonder boven wonder ging het deze keer wel door. Zonder kater, met bikini en de nodige strandbenodigdheden vertrok ik al op tijd omdat ik eerst nog de ferrytickets voor dinsdag wou ophalen. Maar het tegenwerkend openbaar vervoer, verkeerde afstand-inschattingen en een te lange rij in het 'ferrykantoor' zorgde voor een vertraging van meer dan een uur. Maar uiteindelijk heb ik Christina dan toch gezien en het was echt zo leuk om haar na een jaar nog eens te zien. En genoeg dingen om over te babbelen: Antwerpen, Athene, erasmus,... Eerst liet ze mij de haven zien en wandelenden wat over het strand. Daarna hebben we iets lekkers gekocht en zijn we op het strand gaan zitten. Om te zwemmen was het wel veel te koud, helaas, maar toch een supergezellige middag.

Zondag ondernam ik een nieuwe poging om naar het strand te gaan. Dus opnieuw helemaal klaar, met mijn handdoekje en bikini stond ik op de afgesproken plaats (ik was niet van plan om alleen te gaan :) ).Uiteindelijk met nog drie andere 'strandgangers' namen we de bus naar het strand. Daar aangekomen werden we letterlijk "van onze sokken geblazen", zoveel wind en koud! Dan maar geen strand en hebben we de eerste bus terug naar Athene gepakt. Om toch maar iets anders te doen dan alleen maar op de bus te zitten (we hadden ondertussen al 2u op de bus gezeten), gingen we naar een sportpleintje om daar wat te basketballen, volleyballen en andere spelen. Zo was de namiddag ook weer om en ik heb ontdekt dat mijn conditie echt 0,0 is.

Maandag ben ik dan maar de ferrytickets gaan ophalen en dit keer stond er helemaal geen rij. Dus dat was snel gebeurd. Op de terugweg ben ik nog langs een paar winkels gepasseerd: ik wilde een strandshort, schoenen, oorbellen en een mannenhemd kopen. Onderweg ben ik ook nog langs de kantine van de unief gepasseerd voor een fantastische (huh?) maaltijd. Uiteindelijk heb ik alleen oorbellen gekocht. Half de namiddag was ik terug thuis omdat ik die maandag een deadline had voor onze bachelorproef. 's Avonds was het dan tijd om in te pakken voor Milos! En natuurlijk op tijd gaan slapen aangezien we om 6u vertrokken.

Dus zoals gezegd veel te vroeg zaten we in de ferry. Maar voor een vakantie heb ik dat graag over. En al schommelend op het water met de zon op het raam viel ik al snel in slaap. 's Middags kwamen we aan in Adamas, Milos. Eerst onze spullen droppen in het hotel en daarna konden we de haven wat verkennen. Eerst wandelenden we langs het strand de ene kant uit. Onderweg kwamen we een ruine (lees: oude muur), wat kerkjes en een hot spring tegen. Die hot spring was niet zo spectulair als ik me had voorgesteld. En klein plasje van nog geen 30cm diep en even lang, maar ze was wel warm. Als er geen bordje had bijgestaan waren we ze waarschijnlijk gewoon voorbij gelopen. Daarna zijn we terug gewandeld naar de haven (ondertussen waren we al 2 dorpen verder) en hebben de andere kant van de haven verkend. Daar kwamen we een andere hotspring tegen dit keer wat groter maar minder diep. Daar ruilden we het strand om, voor een grindpadje dat al snel een wildernis werd, maarja zo zijn de meeste padjes op de eilanden. 's Avonds bezochten we het mijnmuseum van Milos (Milos is namelijk een eiland ontstaan uit Vulkanen en erg rijk aan allerlei grondstoffen).

Woensdag bezochten we Plaka, de hoofdstad van Milos. Eerst brachten we een bezoek aan het nationaal archeologisch museum, vervolgens aan een antiek theater en de katacomben. Vooral die laatste vond ik wel erg interessant. Onderweg passeerden we ook langs de plaats waar de Venus van Milo (het beeld zonder armen dat in het Louvre staat) gevonden werd. Daarna wandelden we nog wat door de stad zelf en ook door het nabijgelegen dorp omdat we de weg kwijt waren (het verschil tussen een stad en dorp is niet altijd even duidelijk). Omdat we te voet terug naar Adamas moesten wandelen ( de laatste bus was al om 14u) aten we eerst nog een goede maaltijd. Na de maaltijd konden we goed gevuld aan onze tocht van 5 km beginnen. Veel sneller dan verwacht waren we terug in Adamas waar we nog langs wat souvenierwinkeltjes slenterden en naar het hotel terugkeerden voor een douche. Daarna wilden we nog een avondwandeling maken en de busuren checken voor de volgende dag. Toen we zagen dat de enige bus om kwart voor 7 was, besloten we die avondwandeling maar te laten.

Donderdag gingen we naar Pollonia, een havenstadje aan de andere kant van het eiland. Eerst liepen we wat langs het strand, het plan was namelijk om een dag op het strand door te brengen. Aangezien het nog erg vroeg was hadden we massa's tijd om een goed strand uit te zoeken. We kozen een klein strandje tussen de rotsen. Maar omdat het toch wat frisjes was in het begin, namen we ook eens een kijkje aan de andere kant van Pollonia. Dat bleek een goede keuze te zijn want zo kwamen we langs een grot uitgehold door de zee en de resten van een vulkaanuitbarsting. Magda studeert iets met natuur dus ik had een persoonlijke gidse, zo wist ik tenminste wat ik zag want anders had ik het niet geweten. Op de terugweg naar ons strandje aten we nog een pannenkoek. Ondertussen scheen de zon volle bak dus tijd om in bikini op strand te gaan liggen. Om echt te zwemmen was het toch nog wat te koud (of ik ben er gewoon niet dapper genoeg voor). Maar ik ben toch tot mijn knieën in het water geweest en heb een aardig kleurtje opgedaan. Helaas moesten we op tijd terug naar Adamas voor onze ferry. En 's avonds waren we terug in Athene.

Vandaag was het tijd om wat op te ruimen en nog wat te werken aan mijn papers. Eindelijk heb ik er één afgewerkt, morgen nog eens nakijken en op naar de volgende dan!

Groetjes,
Leen

  • 04 April 2010 - 17:53

    T. Jacqueline:

    Dag meisje met de zonnebril of met de pet,
    Mooi verslag weer, fijn om lezen en ook je vele foto's zijn het bekijken waard.
    Paasgroeten vanuit een druilerig Minderhout

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

>>> meer foto's op: www.picasaweb.google.com/Leen.Jochems

Actief sinds 31 Jan. 2010
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 69110

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Oktober 2013

AIESEC internship in Roemenië

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Erasmus in Griekenland

Landen bezocht: