Een heerlijke tijd in Mykonos en nu veel malaka's* - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu Een heerlijke tijd in Mykonos en nu veel malaka's* - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

Een heerlijke tijd in Mykonos en nu veel malaka's*

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

04 Mei 2010 | Griekenland, Athene

Hallo allemaal

Het verslag is iets later dan ik had gepland, maar het is er dan toch van gekomen...

Laat ik eerst eens vertellen over m'n tripje naar Mykonos. Ik kan het kort samenvatten als volgt: we hebben weinig gezien en gedaan, maar het was heel leuk. Toch zal ik jullie iets meer details geven :)
Dus donderdagochtend vertrokken we met ongeveer 150 man naar Mykonos. Na een bewogen rit van meer dan 4 uur kwamen we daar aan. Aangekomen in het hotel, kregen we eerst wat tijd om ons te installeren. Daarna was het de bedoeling om naar het strand te gaan en daar teambuilding games te doen. Maar omdat het zo winderig was trokken we naar een pleintje in het centrum. Later hadden we nog vrije tijd om te eten en om te beginnen met de pré-party. Om 23u moesten we klaar zijn om naar de club te vertrekken...
De volgende dag stond er een trip op het programma dus besloot ik het niet te laat te maken.

De volgende ochtend relatief fris, ging ik na het ontbijt met twee franse meisjes op de trip naar Delos (de rest wou niet mee). Delos is een onbewoond eiland waar een archeologische site is. En weer eens een bewogen vaart waren we letterlijk wakker geschud. De archeologische site zag eruit zoals alle andere: een hoop stenen. Maar dat wil niet zeggen dat we geen plezier hadden, integendeel. Om 15u keerden we terug naar Mykonos, dat was immers te laatste boot. Wij dachten daar eens lekker op het dek in het zonnetje te gaan zitten, maar dat plan viel letterlijk in het water. De wind joeg ons binnen en een beetje later kwamen de golven over de relling. Na een boottocht die lang genoeg duurde, kwamen we terug aan in Mykonos. De rest van de groep was naar het strand, maar wij vonden het te laat om nog te vertrekken, dus zochten we een plekje in de zon en uit de wind aan het hotel om lekker te luieren. 's Avonds was er dan weer eerst de preparty en daarna trokken we weer naar een club.

De volgende dag was eindelijk eens een dag waarop het niet winderig was. Na de voormiddag goed geslapen te hebben, gingen we 's middags weer naar het strand. Een prachtig strand met parasolletjes en ligbedden. Dus dat was een hele namiddag lekker niks doen (zoals de meeste dagen op Mykonos). Daarna kunnen jullie het ook wel raden: terug naar het centrum om te eten, préparty en dan naar een club :)

Zondag was jammer maar helaas onze laatste dag op Mykonos. Dus minder lang uitslapen, want we moesten inpakken en terug vertrekken naar de haven. Na een boottocht die veel te lang duurde, hoewel het eens windstil was, kwamen we 's avonds aan in Athene. De avond was een rustige avond om uit te pakken en eens op tijd te gaan slapen.

's Maandags begonnen gewoon weer de lessen die zowel voor ons als voor de prof. zwaar waren. Voor ons omdat we nog moe waren van Mykonos en voor de prof omdat wij niet actief waren en geen antwoord gaven op zijn vragen. De prof van financial management bleek niet eens op de hoogte te zijn van de Mykonos-trip want hij wist echt niet was er aan de hand was. Eerst wilde hij het nog niet geloven dat we naar Mykonos geweest waren... De prof van money and capital markets was wel op de hoogte van de trip. Maar hij concludeerde uit onze niet-medewerking dat we die ochtend waren teruggekomen. Maar naast die vermoeidheid was maandag voor mij ook een dag van opluchting: woensdag is het hier algemene staking en net die dag zou ons mama komen... Na heel wat pogingen slaagde ik er dan toch in om de luchthaven te bereiken en zij konden mij bevestigen dat de vlucht in de avond niet geannuleerd was... (wat ik toen nog niet wist is dat het slechte nieuws een dag later ging komen)

Dinsdag was voor mij een echte rotdag. Eerst een les die voor de zoveelste keer saai was en toen de prof ook nog eens tegen ons begon te schreeuwen omdat we niet begrepen wat hij ons wou vertellen, kreeg ik er zwaar genoeg van. Toen ik eindelijk terug op mijn flat was, werd het alleen maar erger: een berichtje van ons mama dat ze telefoon had gekregen van het reisbureau. En datgene waar we allebei voor vreesden bleek waar: de vlucht was geannuleerd owv de algemene staking in Athene. Na wat geroep en getier en de nodige tranen hebben we dan toch nog een oplossing gevonden en ondertussen zijn de gemoederen wat bedaard. Ons mama is erin geslaagd om de vlucht te verzetten naar een week later. Ondertussen ben ik er ook in geslaagd om de datum van de ferrytickets en het hotel aan te passen. Even een blijer moment totdat ik tot de conclusie kwam dat de datum van de retour-tickets van de ferry een verkerde datum is :( Morgen even terug langs gaan en voor de derde keer aanpassen... wel een beetje gênant, maarja ze moeten dan maar niet zo vaak staken want het helpt toch niet! En laten we vooral hopen dat ze volgende week niet nog eens staken want dan weet ik het niet meer... Het zal nog een spannende week worden, maar we komen er wel door.

Groetjes,
Leen

* Malaka is Grieks voor verdomme!