Paros - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu Paros - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

Paros

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

17 Mei 2010 | Griekenland, Athene

Hey!

Zoals ik al lang had aangekondigd, zijn ons mama en ik woensdagochtend eindelijk naar Paros vertrokken.
Daar aangekomen, zijn we eerst de bagage in het hotel gaan droppen en ons wat gaan opfrissen. Dat laatste was wel nodig na vier uur in de ferry te hebben gezeten. Daarna gingen we het stadje wat verkennen. Er was voor elk wat wils: paden langs het strand, gezellige straatjes, winkeltjes, terrasjes,... De dag was dus snel om. Omdat de hoteleigenaar erg enthousiast was over de zonsondergang, gingen we naar het strand tegenover het hotel om naar die zonsondergang te kijken. Een na een warme dag, ging ik nog snel even zwemmen bij de zonsondergang. In het begin was het frisjes en even doorbijten, maar uiteindelijk was het best goed in het water. Oké, ik geef toe dat het vooral voor de foto was, maar toch was ik best wel trots op mezelf :)

Donderdag maakten we een uitstap naar Antiparos, een nabijgelegen eiland. Daar huurden we fietsen, met de bedoeling om het eiland te fietsen en onderweg grotten te bezoeken. Dat hadden we toch wel ff onderschat, de wegen zijn daar niet zo plat als in België. Het was vooral ons doel om de grotten te bezoeken en daar zijn we in geslaagd. Gelukkig, want dat was zeker de moeite! Maar het laatste stukje was een steile klim (die we toch maar te voet gedaan hebben)! Toen we buiten kwamen bij de grotten was het erg bewolkt (nog meer dan vantevoren). Daarom besloten we om gewoon terug naar de haven te fietsen, wat ook 10 km was, en daar iets te doen. Dit keer konden we berg af rijden dus waren we snel in de haven waar we de fietsen terug brachten en nog iets gingen eten.
Half de namiddag namen we de ferry terug naar Paros en wandelen nog een stukje langs het strand.

Vrijdag bezochten we Naoussa, een vissersdorpje in het noorden van het eiland. Eerst wandelden we door de vissershaven en bezochten een oud kasteeltje in het water. Daarna gingen we nog even het stadje in en omdat het zo'n warme dag was, trokken we in de namiddag naar het strand. Daar stonden de ligbedden al klaar! Eigenlijk waren die niet voor ons bedoeld maar voor de mensen van het hotel aan de overkant van het straat. Toch maakten we er dankbaar gebruik van :) Na lekker bakken en bruinen was het tijd om terug te keren naar het hotel.

Zaterdag, een laatste dag in Paros,bezochten we een kerk dat een museum was. Daarna trokken we naar Lefkes, voor de verandering eens een dorpje in de bergen. Ook een gezellig dorpje, met héél veel winkeltjes :) Maar we hebben niet alleen gewinkeld, hoor. We zijn ook begonnen aan een Byzantijnse wandeling, maar uiteindelijk bleek die iets te lang te zijn, gezien onze beperkte tijd. Om zeker te zijn, maar op tijd teruggedraaid. We moesten ook nog eten en natuurlijk nog even opnieuw langs die winkeltjes passeren ;)
Om middernacht waren we terug op mijn flat in Athene en we hebben redelijk goed geslapen (ook al moest ik op het matje slapen :p )

Zondag werd een rustige dag. Eens wat langer geslapen en dan rustig ontbeten. Daarna zijn we naar Syntagma geweest om naar de afwisseling van de wacht te kijken. Blijkbaar was er een speciale viering of iets, maar ik weet niet voor wat. Er was een soort parade met muziek, traditionele kleren, het leger enz. Toch liep alles wel niet zoals het hoorde want het was niet bepaald georganiseerd. Na een poosje hadden we het wel gezien en gingen we door de nationale tuinen, naar de Plaka. Ondertussen passeerden we nog massa's winkeltjes en aten we nog een ijsje. Goed op tijd waren we terug op de flat waar we eerst uitpakten (van Paros) en vervolgens terug inpakten (voor ons mama). Gelukkig had ons mama een grote koffer bij zodat ze ook al wat winterkleren en andere dingen mee naar huis kon nemen. Daarna gingen we voor een keer eens niet op restaurant maar aten we gewoon in mijn flat. Het werd een korte avond want de volgende dag zouden we vroeg naar de luchthaven moeten.

Deze voormiddag (maandag) zijn we dus naar de luchthaven geweest. Daar nog een ontbijtje genomen en afscheid genomen. Daarna veel te lang onderweg geweest naar mijn flat. Ik dacht dat de bus sneller was dan de metro, was ik toch even vergeten dat om 8u de ochtendspits begint :s Maarja, ik ben er dan toch geraakt :) Nu heb ik nog een uurtje om me klaar te maken voor de les, dus dan zullen we dat maar doen... Vorige week had ik het toch beter :)

Groetjes,
Leen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

>>> meer foto's op: www.picasaweb.google.com/Leen.Jochems

Actief sinds 31 Jan. 2010
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 69111

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Oktober 2013

AIESEC internship in Roemenië

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Erasmus in Griekenland

Landen bezocht: