Het begin van het einde... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu Het begin van het einde... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Leen Jochems - WaarBenJij.nu

Het begin van het einde...

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

21 Mei 2010 | Griekenland, Athene

Hey

Dus maandag had ik mijn laatste les van financial management, nu alleen nog de presentatie. Stiekem had ik, en waarschijnlijk nog vele anderen, gehoopt dat de prof dat vergeten was of niet meer zou laten doorgaan omdat het volgende maandag pinkstermaandag is. Jammer, de presentatie is volgende week dinsdag :( Daarbij verraste hij ons ook nog eens door te zeggen dat we het project die dag moesten inleveren. Wel erg bizar dat niemand dat wist :) Dus nog uitstel tot donderdag. Maar goed want onze Spaanse groepsgenoot moest nog beginnen, denk ik :s Na de les nog wat gediscussieerd over het examen. Dat komt nu wel erg dichtbij, nog maar twee weken... brrr.

Dinsdag was de voorlaatste les van political economy and communication. Al drie weken op rij, bereid ik me voor om mijn laatste presentatie van die les te doen en steeds komen we niet zo ver... Maar na vier maanden ken ik de prof. zijn timing al wel, dus gelukkig had ik er dit keer niet al te veel tijd ingestoken. En terecht zo bleek, want ik krijg nog een vierde week om voor te bereiden. Blijkbaar hebben we van dat vak ook geen examen. Iets wat wij ons al een heel semester afvragen en nooit antwoord opkregen. Gelukkig toch nog twee weken voor de examens dat de prof ons dat toch nog vertelt. Wel pas nadat wij daar nogmaals naar gevraagd hadden en iemand bijna kwaad werd omdat ze wilde voorbereiden en dat dat haar veel stress bezorgde. De prof. was erg begrijpend en besloot geen examen te geven enkel een taak (!!!). Nou, bedankt om ons geen stress te bezorgen! Dus na de les, maar in de boeken dan...

Woensdag was ik er twee keer van overtuigd, dat ik les had. 's Middags stond ik helemaal klaar om te vertrekken, toen mijn flatmate mij vertelde dat de les gedaan was sinds vorige week. Tja, niet echt een ramp want ik wist wel waar ik mij mee bezig kon houden... juist ja, studeren. 's Avonds was ik er nogmaals zeker van dat ik les had, de prof. had dat maandag erg duidelijk gezegd! Aangekomen aan het lokaal vertelden mijn klasgenoten mij dat het toch geen les omdat de verantwoordelijke van het lokaal de sleutel niet wilde geven om dat het verkiezingen waren op de universiteit. Een beetje een rare reden vind ik, maarja een rare reden is ook een reden... Maar terug naar huis dan. Dit keer niet om terug in de boeken te duiken, maar lekker een filmpje te kijken.

Donderdag is mijn vrije dag, en ditmaal een vrije dag voor iedereen, want ja het is nog maar eens staking. Ach ja, daar ben ik ondertussen al aan gewoon. Dus weer maar studeren... Het begint hier erg ééntonig te worden, ik weet het. 's Avonds om toch de sleur te breken, nog eens wat van de Griekse cultuur gaan proeven. We zijn met 'n stuk of 10 naar een Griekse bar geweest waar we Inomelo (= warme wijn met honing) dronken. Erg lekker en gezellig ook! De volgende stap is om te proberen het zelf te maken :p Toen we wilden vertrekken was het aan het regenen. Sommigen wilde wachten, anderen wilden doorgaan. Het zag er ook niet echt naar uit dat het snel zou stoppen dus besloten we door te gaan. In het begin viel het nog wel mee, ook al renden we van het ene overdekte terras naar het andere :) Maar al snel werd het een echte stortbui dus bleven onder een luifel staan en wachten we tot er een taxi langs zou komen. Gelukkig moesten we niet lang wachten...
Eerst was er wat discussie over waar we zouden uitstappen, we wonen allemaal een verschillende kant uit. Mishka opperde dat haar flat het meest centraal was dus dat we daar zouden uitstappen. Slim gezien van haar (ze had ook wel gelijk dat haar flat het meest centraal was) maar uiteindelijk waren we het er dan toch over eens dat we daar zouden uitstappen. In die drie meter van de taxi naar Mishka's flat was ik meteen gedoucht, zo hard regende het en ondertussen was het ook nog beginnen onweren. Dus schuilde we nog even bij Mishka. Daar ontdekten we een gigantische kakkerlak in de gootsteen in de keuken. Terwijl wij, de meisjes, op een veilige afstand bleven, moest Jurek toch weer even de held gaan uithangen en de kakkerlak vangen met een bord. Tot de kakkerlak over z'n arm kroop en hij van schrik het bord kapot gooide in de gootsteen. Iets waar Bibi hem de hele avond (en waarschijnlijk de komende dagen) mee uitlachte. Gelukkig hield het na een half uur dan toch op met regenen en konden we naar huis, voor de zekerheid, gaf Mishka ons nog twee paraplu's mee.

Tja, een vandaag nog een extra dagje om te studeren, hé. Dus daar heb ik het al genoeg over gehad...

Groetjes,
Leen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

>>> meer foto's op: www.picasaweb.google.com/Leen.Jochems

Actief sinds 31 Jan. 2010
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 69105

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Oktober 2013

AIESEC internship in Roemenië

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Erasmus in Griekenland

Landen bezocht: